NAROZENÍ – VYSTAVENÍ PRVOPISU MATRIČNÍHO DOKLADU
1. Identifikační číslo
Není stanoveno
3. Pojmenování (název) životní situace
NAROZENÍ – VYSTAVENÍ PRVOPISU MATRIČNÍHO DOKLADU
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Zápis do knihy narození se provádí na základě písemného hlášení zdravotnického zařízení o narození dítěte, případně ústního oznámení o narození dítěte mimo zdravotnické zařízení, nebyla-li matce ani následně poskytnuta zdravotní péče.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Příslušný k zápisu narození je matriční úřad, v jehož správním obvodu se fyzická osoba narodila (matrika Teplice - pro správní obvod: Teplice, Bystřany, Kladruby, Kostomlaty pod Milešovkou, Novosedlice, Proboštov, Újezdeček).
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
K vystavení rodného listu předložíte:
- - souhlasné prohlášení rodičů o jménu dítěte
- - u dětí narozených za trvání manželstvím - oddací list rodičů, OP
- - u dětí narozených rozvedené matce ve lhůtě 300 dnů od právní moci rozhodnutí soudu o rozvodu manželství - oddací list rodičů, OP
- - u dětí narozených mimo manželství: svobodná matka - rodný list, OP
- Rozvedená matka - rodný list, OP, pravomocný rozsudek o rozvodu manželství
- Ovdovělá matka - rodný list, úmrtní list manžela, OP
- Případně protokol o určení otcovství k nenarozenému dítěti.
Matka cizinka předloží k výše uvedeným dokladům ještě aktuální potvrzení o osobním stavu vydané příslušnými úřady jejího domovského státu. Všechny předkládané cizozemské doklady musí být předloženy v originále případně v úředně ověřené fotokopii a opatřeny předepsanými ověřeními a úředním překladem do českého jazyka.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Není stanoveno
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Prvopis matričního dokladu je bez poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
18. Jaké jsou související předpisy
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
21. Nejčastější dotazy
Není stanoveno
22. Další informace
Není stanoveno
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
Není stanoveno
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
Není stanoveno
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
Není stanoveno
26. Kontaktní osoba
Není stanoveno
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
31. 01. 2019
28. Popis byl naposledy aktualizován
27. 02. 2019
29. Datum konce platnosti popisu
Bez omezení
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
Není stanoveno